torsdag, december 06, 2007

Vinohrady

Då jag snabbare än jag nånsin kunnat tänka fick respons på mina ord, ja de va min älskade Sparv som gjordet, i en blogg jag trodde var glömd och förlåten, bestämmer jag mig nu för att låta orden rinna igen. det tycker jag känns korrekt och sweet. ja för tillfället kan jag berätta tt ja fått en ny våning, eller ett nice room i en iaf, i Vinohrady, mkt fin del av staden med gamla byggnader som räcker nästan upp till himmelen, pryddda med kvinnans kroppsdelar, hundansikten, blommor, ja ni vet allt man förr tyckte om att gestalta i sten. de e ju inget specifikt för den stadsdelen men det är härligt att vistas där, stort, vackert, öpppet, plus att jag och mitt hjärta möttes där första gången, på trappen till en kyrka, vid namesti Miru, det finaste jag vet. Ja det är så fint och hälften av tiden finns det även en hund i hemmet, ett plus för oss djurvänner. snart skriver jag igen, sprid i vinden att det gamle liket åter är i drift! pussss

1 kommentar:

Anna Svensson sa...

härligt att du skriver igen! fan alltså jag tror jag kommer missa dig i jul. tänkte komma upp efter nyår tänkte ju inte på att det skulle komma finbesök till staden över mellandagarna... dumt