onsdag, september 05, 2007

mam rada broskev

kara dagbok och alla mina bastisar
jag skojade sisst, merunka e aprikos saklart, broskev e ju persika, saklart.
jag e i skolan. det e kul fast ja e bakis. igar sa var moi i en fin bio-bar a drack bruse och absint och min killkompis som jag fick dar i baren sa att jag pratade bra tjeckiska for att ha varit har i tva veckor. aven om det e logn sa blev jag valdigt smickrad och inspirerad, och blev i hemlis mkt glad.
annars ar allt annat ocksa ratt sa smickrande. jag skulle vilja beratta om den sagolika helg jag hade i min nza hemstad Znojmo, fast jag orkar inte riktitgt. men det var de allra basta manniskor och det allra hardaste supande och radions techno hogt hogt och helstekt lamm och alla sorters hemmagjord snaps och jordkallare och utomhus och ja ni vet. jag at ratt sa mkt lamm ifall ni vill veta...forlat om bloggish e B men ja alskar ju er

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar fantastiskt å pavel verkar ju mycket härlig han med. Älskling, jag vill så gärna leka med dig... Kanske jag kan få komma till tjeckien jag med, en liten stund i alle fall. puss, puss

Anja sa...

och vi älskar dig, och bloggish. du är den bästa. i tokyo regnar det och snart kommer tyfonen. jag är ensam och det är underbart.

sjtfd sa...

Later toppen med lamm, vaga ata kott! Koki forsokte lura i mig komagesoppa idag, sa att det va svamp, fast jag visste att det va komage och sa att han va dum som ville att jag skulle ata nat sa osmakligt. Pa lordag ska vi pa brolopp, da ska jag nog oxa vaga ata kott.
jag ater sjukt mycket pollo, det e fresh.
Love din Sparv