fredag, augusti 17, 2007

familjen å jag

I går så hade min morfar förresten 90-årsparty. han fick en dvd av moi å min familj, det tyckte han va rätt så kul. vi åt potatissallad å lax å rostbiff å ost å kex mm samt tre sorters tårta, bla budapestrulle. vi drack även gott mousserande å skålade mucho å moi blev döfnittrig. min morfars storebror som e 95 va också me. han är ännu praktiserande tandläkare. e inte det lite spexit va? det va såklart dömurrit å va me min släkt, vi har det bäst ihopa. hela släkten minus 90-åringarna ska förresten komma till moi i Prag. då ska vi prata i tungor å leka assosiationsleken, som vi alltid gör.
efter partyt var ja å lisa min kusin ute å drack brus. på debaser å miaooouuu käre gamle Skeppsbar. där drack jag lyxöl för å förbereda moi på min framtid i porlande finbrusens bäck. min morbror gjorde på partyt förretsen bästa kittet; "När du flyttar till Prag, akta dig för..." (visar med handen dryckesrörelserna, såsom Johan Apel en gång bakom glasväggen)--klunk klunk klunk--... Sånt bildspråk tycker vi e kul eller hur?!
nu måste ja göra halvviktiga saker å packa....förresten så har ja blivit morgonpigg; av å va me mami å papi, lill-Rebecca å alla systrar på landsbyggden (det har varit fantastico) har moi blivit morgonlärkan. numera går ja upp vid 8-9 nåt sånt därnt på morronen. pappa tommy e hemskt nöjd å säger att det aldrig e försent å bli en bra människa.

Inga kommentarer: