lördag, augusti 18, 2007

kappsäcken

jag e seg som ett troll å har liksom ingen kraft att ödsla på nervskräck inför mrgondagen, brnodagen. fast lite känns det ju. ja har haft det så mysit å ja vill inte åka ifrån lill-Rebban för när ja e tillbaks har hon glömt att ja e hennes bästa vän å de e inge kul. å så e det ju lite läskigt att ja ska dela rum me en eller två pers som ja inte känner i brno (på hemmet som ja ännu inte har adressen till. varför står inte den nånstans å hur ska moi hitta? de känns ju som om ja skulle behöva ett café Alfredo ungefär ha ha ha) ja kommer säkert få bo med nån dm liten japan eller nåt. hoppas ja får bo me Lollo. de känns ju som om ja ska på språkresa å åttan detta alltså. Schema i brno:
lektioner på morgonen
aktiviteter på eftermiddan, tex gå i affärer å bli bjuden på middag av lärarn för att på så sätt praktisera seder och bruk (!), utflykter till slott mm (!!!) och annat matnyttigt
tjeckisk film på kvällen 2 gånger i veckan
Miaou inte dumt va. Sjukligt snygga kläder har jag köpt så den saken e me läcker. Rosen i Brno mmmmmurrr. jag har förresten valt å ge Rebecca smeknamnet Lill-Rosen. vi kallar henne även för Quinoa efter en härlig och långdragen "Du är vad du äter"-lek. å Kitty har hjälpt mig å packa å organisera - evigt tack.
men det känns sorgligt, lite, å dra från min lilla familj. den e så snäll.
ja skriver snart igen, puss puss

1 kommentar:

Anja sa...

hon glömmer inte! klart hon inte glömmer sin rosmoster.